Връзки
Начало

Как децата могат да ти помогнат да отслабнеш

За повечето майки е ясно, че свалянето на килограми след раждането не е никак лесно. Въпреки цялото тичане, липсата на сън, постоянното пренасяне на детски столчета и колички, възвръщането на старата фигура изисква допълнителни усилия. И все пак децата наистина могат да ти помогнат да отслабнеш. Единственото, което трябва да направиш, е да наблюдаваш какво правят и да се включваш активно в игрите им. Даваме ти няколко примера за това.

Играй

Повечето деца сами рядко прекъсват играта си, за да се нахранят. Разбира се, категорично не ти препоръчваме да пропускаш хранения. Така само ще освирепееш от глад и след това ще се нахвърлиш лакомо върху храната. Играта обаче е чудесен начин да гориш калории и да сваляш килограми. Следващия път, когато отидеш с децата в парка, играй с тях. Тичай, скачай, люлей ги на люлките. Чудесен начин да се забавляваш с децата си и същевременно да отслабваш.

Хапвай умерено

Изглежда наистина странно, че при цялата им активност, децата могат да издържат само на няколко парчета краставица и шепа солети за обяд. Ясно е, че това далеч няма да ти е достатъчно, но пък така само илюстрираме как малките порции и честото хранене биха могли да бъдат ключът към отслабването. Започни, като намалиш наполовина порциите си. Ще бъдеш изненадана как можеш да се нахраниш само с половината количество храна, а резултатите ще видиш само след две седмици на кантара.

Не се поддавай на апетита

Децата са истински късметлии. Те не са изгубили усещането за това кога са вече сити и могат да спрат да ядат. Любопитно е, че когато станем възрастни, преставаме да обръщаме внимание на сигналите на организма. В резултат – ставаме от масата преяли и едвам ходещи. Децата мислят за всички прекрасни неща, които могат да правят след ядене и не губят повече време от необходимото.

Хапвай на често

Вероятно вече си чувала препоръката да заместиш трите големи хранения на ден с шест по-малки. Всъщност яденето на всеки два часа не само ще ти помогне да заситиш апетита си, но и ще засили метаболизма ти. В същото време това ще намали ненаситното ти желание за шоколад и снаксове късно вечер. Просто следвай режима на децата си и хапвай малки, нискокалорични порции. Никога не позволявай да минат повече от четири часа между храненията.

Не спирай да се движиш

Децата са като пчеличките. Хвърчат неуморно наоколо без нито минута почивка. Повечето движение през деня води след себе си по-голям разход на енергия и съответно по-голям калориен разход. По-добре отиди до парка пеша, а не с колата. По-добре качи стълбите пеша, вместо да се возиш на ескалатора или асансьора. Не паркирай колата точно до входа на магазина, носи покупките на ръка, направи няколко подскока вечерта пред телевизора. Без кой знае колко много усилия можеш да изгориш до няколкостотин калории на ден допълнително, ако просто добавиш малко повече движение към ежедневието си.

Поспивай си

Като майка вероятно често ти се случва да не се наспиваш достатъчно. В такива дни просто ти се иска да изядеш всичко налично около теб. Всъщност липсата на сън нарушава естествените нива на хормоните на глада. Това е причината след дълга нощ да се превръщаш в гладен звяр на следващия ден. За да не се налага да се тъпчеш с какво ли не преди лягане, просто си легни рано, дори толкова рано, колкото и децата ти. Не се притеснявай, ако оставиш малко работа за следващия ден. Тя няма да избяга.

Намери си занимание

Сигурно помниш дните в офиса, през които си непрестанно заета и често забравяш, че трябва да се храниш. Децата действат на същия принцип. От толкова много игри и вълнения те напълно забравят, че трябва да се хранят. Просто си намери някакво интересно занимание – играй с децата си, обади се на приятелка, запиши се на онлайн курс или прочети интересна книга.

Както неведнъж сме казвали, родителите имат отговорност към децата си. Децата обаче също са страхотни учители. Те могат да ти помогнат да правиш по-здравословни избори, да се движиш повече и да изглеждаш по-добре от всякога.

Коментирай:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Здраве & Щастие