Връзки
Начало

Как най-бързо и трайно да забързам метаболизма си

Имаме една добра новина за теб: Може да си наследила бавния метаболизъм от майка си, но не е задължително да живееш с него до края на живота си. Скорошни изследвания показват, че можеш да измамиш тялото си да гори повече калории, особено ако посещаваш фитнеса.

1. Редувай бавно с бързо

Следващия път, когато тичаш, плуваш или дори ходиш, повишавай интензивността на 30-секундни интервали, след което се връщай към нормалната си скорост. Използването на тази стратегия ще ти помогне да консумираш повече кислород и ще накара клетъчните ти електроцентрали – митохондриите, да работят още по-усилено и да горят още повече енергия. Така можеш да тренираш по-малко време и да получаваш по-добри резултати.

Ето как да го направиш: Ходи за 5 минути с 5 км/ч. Увеличи скоростта на 6,5 км/ч за 60 сек. Повтори цялата поредица пет пъти два пъти седмично. За да повишиш трудността, увеличи разликата от между спокойния ход и интензивното движение.

2. Приемай омега-3 мастни киселини

Защо яденето на много риба, богата на омега-3 мастни киселини (сьомга, риба тон и херинга), спомага забързването на метаболизма? Омега-3 балансират кръвната захар и намаляват възпаленията, подпомагайки регулацията на метаболизма. Те могат също така да намалят устойчивостта към лептин, хормон, свързан с бързината на изгаряне на мазнини. Препоръчителната дневна доза е 1000 – 2000 мл на ден.

3. Направи малко мускули

Мускулите не само са по-тежки от мазнините, но и горят повече енергия. Средно една жена между 30 и 40-годишна възраст, която прави силови тренировки по 30–40 минути два пъти седмично, увеличава метаболизма си в покой със 100 калории на ден. Това означава, че пренастройва термостата си да работи по същия начин, както когато тича, дори и този ден да си почива.

4. Пий чай

Зеленият чай от дълго време е популярен с високото си съдържание на антиоксиданти. Открити са нови данни, които показват, че една от активните съставки в зеления чай – катекинът, може да увеличи скоростта на метаболизма. Учените, провели серия от изследвания с хора, подложени на диета,  открили, че онези , които пиели зелен чай, отслабнали повече от онези, които не пиели. Според изследването, ако пиеш по пет чаши от 200 мл зелен чай на ден, можеш да увеличиш разхода на енергия с 90 калории на ден.

5. Не режи калории

Едно от най-фрустриращите неща при пазенето на диета – ако махнеш прекалено много калории, метаболизмът ти ще си помисли, че идват времена на недоимък и ще намали горенето на мазнини, за да пази енергия. За да не забавиш метаболизма си, изяждай поне толкова калории, колкото изгаряш.

6. Наслади се на продължителното изгаряне на калории

След много интензивна тренировка се наблюдава един феномен, наречен следтренировъчна консумация на кислород, при който на тялото са необходими часове, за да се възстанови и да се възвърне към нормалния си метаболитен ритъм. Ефектът – тялото ти гори много повече калории, отколкото нормално, дори след тренировка. За съжаление, в колкото по-добра форма си, толкова по-слаб е този ефект.

7. Започни рано

Хапването на богата на хранителни вещества закуска (напр. овесена каша с ядки и плодове или омлет с препечена филийка от пълнозърнест хляб) малко след ставане буквално събужда твоя метаболизъм. Закуската запалва твоя двигател и го държи в движение.

8. Хапвай често и по малко

Хапването по малко през целия ден е добра стратегия да се преборите с глада и да погълнете по-малко калории. Експертите препоръчват честото похапване, а не преяждането. По този начин метаболизмтъ работи, като държи стабилни нивата на кръвна захар и предпазва от напълняване. Най-добрият вариант е да разделиш обичайния си прием на калории на шест хранения.

9. Отърви се от транс-мазнините

Освен всичко останало транс-мазнините намаляват способността на тялото да гори мазнини. Те се свързват с мастните клетки в черния дроб и забавят метаболизма. Приемът на транс-мазнини може да доведе и до инсулинова резистентност и възпаление. И двете състояния парализират метаболизма и могат да доведат до качване на тегло.

10. Яж чисти храни

Плодове, зеленчуци и зърнени култури, отглеждани без пестициди, поддържат в максимална активност твоята система за горене на мазнини. Това е така, защото подобна чиста продукция не излага щитовидната ти жлеза на токсини. Замърсените с токсини храни забавят метаболизма, защото задръстват щитовидната жлеза, термостатът на тялото, който определя колко бързо ще се изгарят калории.

Коментирай:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Йога & Спорт