Връзки
Начало

Направи кардио тренировката задължителна част от ежедневието

Кардио упражненията, както и повечето видове физическа активност, са полезни за здравето. Нека поговорим обаче, защо е необходимо да ги включим в спортната си тренировка!

Често, когато става въпрос за спорт, мислим за начина, по-който изглежда тялото ни от вън. Външните промени, които настъпват в резултат на физическата активност често са най-големият мотивационен фактор, каращ ни да се раздвижим. Искаме да видим резултатите от тежката работа на кантара и в огледалото. Мисълта за по-слаб ханш и по-красиви крака ни кара да станем от дивана и да тръгнем към фитнес залата. А какво, ако ти кажем, че истинската красота и полза от фитнеса е много по-дълбоко от повърхността?

Външните промени с тялото се случват бавно, докато вътрешните започват в момента, в който започнеш да тренираш. След като разбереш, че ефектът от упражненията е много по-силен от удовлетворението от външния вид, никога повече няма да пропуснеш тренировка.

Какво се случва с организма ти, когато тренираш?

Кардио (от cardiorespiratory или cardio) е просто термин, използван, за да опише ефека, който имат този тип упражнения върху сърцето и кръвоносната система. Тази система трябва да работи целодневно и ежедневно, за да ни поддържа живи. Всъщност кардио тренировките просто помагат на тази система да работи по-добре. Упражнения като тичане, каране на колело и плуване са прекрасни примери за кардио тренировка.

Кардиото спокойно може да бъде преименувано на „упражнение за сърдечна сила“, тъй като сърцето е мускул, а упражненията подпомагат способността му да изпомпва кръв. Сърцето прави средно по 100 000 удара на ден, изтласквайки повече от 7 500 литра кръв. Всеки път, в който увеличиш сърдечния ритъм по време на продължителна кардио тренировка, сърцето трябва да изтласква кръв с по-бърза скорост.

Ето само няколко от невероятните ползи на кардио тренировката за твоя организъм:

Полза 1. Намалява сърдечния ритъм по време на покой

По време на тренировка сърцето трябва да работи по-усилено и да изпомпва кръв по-бързо. По този начин то става по-ефикасно. Вследствие на това ежедневните дейности стават по-лесни с времето. Всъщност излиза така, че на сърцето му е необходимо да работи по-малко, за да поддържа активността ти.

Полза 2: Загуба на тегло

Когато увеличиш нивата на физическа активност с кардио упражнения, твоето тяло трябва да изгаря повече гориво, за да посрещне повишената нужда от енергия. Натрупаните мазнини са основен източник на гориво за продължителните кардио тренировки. Този увеличен енергиен разход, в комбинация с намален калориен прием, води до значително намаляване на теглото.

Полза 3: Намалява стреса

Кардио тренировката спомага производството на ендорфин в мозъка – невротрансмитера, който ни кара да се чувстваме щастливи. Това действие често се нарича „дрогата на бегача“, но играта на тенис или просто една разходка могат да доведат до подобно усещане.

Има толкова много причини да добавиш кардио тренировката към своето ежедневие, но най-важната е, че е полезна за сърцето ти. Ако обичаш някого, помисли да му/й предложиш да тренира с теб. Така заедно ще усетите невероятните ползи за сърцето!

Коментирай:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Йога & Спорт