Връзки
Начало

8 начина да отслабнеш без диети и упражнения

Опитваш се да свалиш онези досадни 5 кг, които си натрупала през празниците? Или се притесняваш да не качиш още през предстоящата ваканция? Науката показва, че ако махнеш само 100 кал на ден от диетата си, ще свалиш поне 5 кг, дори и никога да не влизаш във фитнеса.

Намали осветлението

Вече не си дете и тъмното не би трябвало да те плаши, дори напротив. Изследване на университета в Корнел показва, че тайната да ядем по-малко и същевременно да се чувстваме по-заситени се крие в светлината. От резултатите става ясно, че когато хората се хранят под мека и топла светлина, те консумират около 175 калории по-малко, отколкото онези, които го правят в ярко осветени пространства. Всъщност експерименталната група, която се хранила при притъпено осветление, изяждала с 18 % по-малко от сервираната им храна, като същевременно членовете ѝ давали по-положителна оценка на вкусовите качества на предлаганите им ястия. Според учените това се дължи на неприятните флуоресцентни лампи в заведенията за бързо хранене. Те създават психологичната необходимост да ядем по-бързо и повече.

Нашето предложение за теб – просто запали няколко свещи, загаси лампите и се наслади на приятна вечеря в компанията на близък човек.

Бъди стандартна в избора си на чаши

Тумбестите чаши може да изглеждат стилно, но могат да ти навлекат неприятности в областта на корема, бедрата и дупето. Британско изследване открива, че хората консумират с 60 % повече алкохол, газирани напитки и сокове, ако чашата, от която пият, е такава вместо стандартна водна чаша. Според учените хората пият по-бързо от тумбести чаши, тъй като не могат да преценят кога стигат до средата на съдържанието ѝ.

За да разредиш питиетата си, алкохолни или безалкохолни, избери чаша със стандартна форма. Ако успееш да намалиш с 60 % напитките, ще ограничиш значително и енергийния прием. Това са 67 кал по-малко от портокаловия сок за закуска, 48 кал от подсладения студен чай за обяд и 40 кал от бялото вино за вечеря.

Поспи си

Трудно ли ти е да си легнеш рано вечерно време? Помисли отново! Изследване на Майо Клиник показва, че ако получаваш по-малко от 6 ½ часа сън на нощ, това може да доведе до приемането на повече от 500 калории на ден. Недоспиването е свързано с увеличаване на усещането за глад и съответно до поглъщането на повече калории от нормалното. На хормонално ниво, липсата на сън увеличава количеството грелин в организма, отговорен за чувството на глад.

Не казвай „не мога“

Винаги когато минаваш покрай заведение за бързо хранене, когато си изправена пред препълнена празнична трапеза или си в близост до кутия сладки, не си казвай какво не можеш да ядеш. Изследванията показват, че трябва да погледнеш на нещата малко по-различно и да обърнеш внимание на това, което не ядеш. „Не мога“ звучи като наказание и създава усещане за самолишаване, което влияе негативно върху мотивацията. От друга страна, „неяденето“ означава, че се концентрираш върху полезната страна на нещата и позитивната промяна.
Когато провеждали изследването, учените разделили участниците в две групи: едни, които „не можели да ядат“, и други, които „не ядели“. Резултатите показали, че 64 % от хората във втората група предпочели натурално мюсли десертче пред шоколадово такова, а само 30 % от първите избрали здравословната възможност.

Мисли добре за себе си

Мислиш си, че си пълна? Помисли отново. Начинът, по който възприемаш храната и талията си, може да определи успеха ти по отношение на здравословното хранене. Излиза, че ако се виждаш като „пухкава“ или „много дебела“, това намалява шансовете да достигнеш целевото си тегло, дори и да правиш упражнения.

59 % от изследваните жени със средно тегло, които обаче се смятали за дебели, за период от 10 години наистина стигнали наднормено тегло. Това напълняване вероятно се дължало на самосбъдващо се пророчество. Нагласата е изключително важна за възстановяването на контрола върху теглото или отказването от него.

Спри да гледаш вредни храни

Не мразиш ли онези моменти, в които след като дълго време си се хранила здравословно, изведнъж изпвиташ неутолим глад за нещо сладко и много вредно? Изследванията показват, че за да се предпазиш от ненаситния апетит, трябва да избягваш снимки и картинки на високо калорични, мазни или сладки храни. Сканиране на мозъчната активност показва, че разглеждането на подобни изображения стимулира определени части на мозъка, отговорни за контрола над глада, и такива, които се активират при получаване на награда. Как да се предпазиш? Следващия път, когато видиш реклама на сладкиши по телевизията, изтичай до кухнята и погледай нещо здравословно.

Пий здравословно

Вероятността да изпиташ неустоимо желание да хапнеш зеленчуци вместо мазни пържени картофки или друга висококалорична храна се увеличава, ако вместо калорични напитки пиеш вода. Според учени от университета в Орегон изборът на напитката влияе върху избора на храна и съответно количеството калории, които приемаме. В изследването хората, които пиели вода по време на хранене, избирали повече зеленчуци и здравословни храни от хората, които пиели газирани напитки. Участниците посочили водата като най-добра напитка, която да се консумира със здравословна храна, а колата като най-добър вариант за пица или пържени картофки. Сипи си голяма чаша вода преди хранене и може би ще усетиш промяна в апетита.

Мисли за предстоящото хранене

Мислиш ли си за предстоящия обяд? Представяш ли си коледната вечеря? Продължавай да фантазираш. Според експертите предвкусването на предстоящото хранене всъщност може да намали нивата на грелин в организма ти. В проведеното изследване открили, че очакването и мисленето за храна преди сядане на масата, спомага за намаляването на нивата на грелин, което води до по-малък калориен прием. Очакването на яденето има положителен ефект върху количеството изядена храна, защото кара хората да се засищат по-бързо.

Коментирай:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Йога & Спорт