Връзки
Начало

Какво да хапваш през есента за да надвиеш умората

В Евита обожаваме преходните сезони. В тях има нещо страхотно. Те са красиви, но са свързани с очакване и подготовка. Променят се температурите, количеството светлина, храните, които консумиране. В тези сезони се появява и така наречената сезонна умора.

На какво се дължи есенната умора и какви са симптомите ѝ?

Смята се, че есенната умора се дължи именно на намаляването на слънчевите лъчи и падането на температурите. Ако съчетаем това с връщането към ежедневните задачи след отпускарския сезон, работата, училището и т.н., резултатът е недостиг на енергия, промяна в настроението, липса на концентрация.

„За щастие, природата ни е подготвила страхотни и вкусни изненади, с които лесно можем да заредим батериите“, казват експертите, създали Ulatea Detox. „В периодите на промяна е особено важно да обръщаме внимание на нуждите на организма си и да следим с какво се храним“, допълват те.

Следвай златната формула „здравословно хранене + спорт + почивка“ и няма да сбъркаш. Ето и нашето предложение за

5 здравословни храни срещу есенна умора:

1. Ядки

Ядките са една от най-питателните и енергийни храни. Те, естествено, са особено полезни в суров вид и съдържат голямо количество протеини, омега-3 мастни киселини и ненаситени мазнини. Сезонът за събиране на най-често срещаните видове ядки е есента. Така например в зависимост от климата и сорта орехите, лешниците, бадемите и кестените в България се берат през септември и октомври.

2. Бобови растения

Леща, боб, грах, нахут – това са храни, богати на устойчиво нишесте. То е вид въглехидрат, който допринася за правилното развитие на чревната флора и фауна, намалявайки pH в стомашно-чревния тракт. Смята се, че устойчивото нишесте забързва метаболизма и регулира енергийния баланс.

3. Зеленчуци от семейство кръстоцветни

Зеле, карфиол, броколи, ряпа, брюкселско зеле – все вкусни есенни зеленчуци. Кръстоцветните съдържат малко калории, но много фибри, селен и сяра, които подпомагат пречистването на черния дроб, а оттам и коректната функция на всички органи в тялото. Здрави органи = енергиен баланс.

4. Тиква

Едва ли има по-символично растение за есента от тиквата. Тя е изключително богата на калий, който помага възстановяването на електролитните нива в организма след продължително натоварване. Високото съдържание на витамин С пък стимулира имунната система, а когато сме здрави, имаме и повече енергия.

5. Билков чай

Ароматните билки правят чудеса за нивото на енергията ни.  Плодовете на глога и шипката, семената на копривата, стръковете лавандула и корените от женшен  са страхотни съставки за горещ есенен чай, а в комбинация с ройбос и глухарче помагат за естествена детоксикация на организма.

Можете сами да приготвяте комбинации от билки или да избирате от предлаганите на пазара готови чайове за детоксикация. Ние препоръчваме Ulatea Detox, защото е лабораторно разработен от специалисти и се произвежда в сертифицирана фабрика в Европейския съюз.

Коментирай:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Храни & Рецепти