Връзки
Начало

Какво да хапаваш за повече енергия през есента?

В Евита обожаваме преходните сезони. В тях има нещо страхотно. Те са красиви, но са свързани с очакване и подготовка. Променят се температурите, количеството светлина, храните, които консумиране. В тези сезони се появява и така наречената сезонна умора.

На какво се дължи есенната умора и какви са симптомите ѝ?

Смята се, че есенната умора се дължи именно на намаляването на слънчевите лъчи и падането на температурите. Ако съчетаем това с връщането към ежедневните задачи след отпускарския сезон, работата, училището и т.н., резултатът е недостиг на енергия, промяна в настроението, липса на концентрация.

„За щастие, природата ни е подготвила страхотни и вкусни изненади, с които лесно можем да заредим батериите“, казват експертите, създали Ulatea Energy. „В периодите на промяна е особено важно да обръщаме внимание на нуждите на организма си и да следим с какво се храним“, допълват те. Следвай златната формула „хранене + спорт + почивка“ и няма да сбъркаш.

5 есенни храни за повече енергия

1. Ядки

Ядките са една от най-питателните и енергийни храни. Те, естествено, са особено полезни в суров вид и съдържат голямо количество протеини, омега-3 мастни киселини и ненаситени мазнини. Сезонът за събиране на най-често срещаните видове ядки е есента. Така например в зависимост от климата и сорта орехите, лешниците, бадемите и кестените в България се берат през септември и октомври.

2. Бобови растения

Лещата и бобът са храни богати на устойчиво нишесте. Това е вид въглехидрат, който допринася за чревната флора и фауна, намалявайки pH-то. Смята се, че устойчивото нишесте забързва метаболизма и регулира енергийния баланс.

3. Зеленчуци от семейство кръстоцветни

Зеле, карфиол, броколи, ряпа, брюкселско зеле – все вкусни есенни зеленчуци. Кръстоцветните съдържат малко калории, но много фибри, селен и сяра, които подпомагат пречистването на черния дроб, а оттам и коректната функция на всички органи в тялото. Здрави органи = енергиен баланс.

4. Тиква

Едва ли има по-символично растение за есента от тиквата. Тя е изключително богата на калий, който помага възстановяването на електролитните нива в организма след продължително натоварване. Високото съдържание на витамин С пък стимулира имунната система, а когато сме здрави, имаме и повече енергия.

5. Билки и подправки

Ароматните есенни билки и подправки правят чудеса за нивата ни на енергия. Плодовете на глога, шипката, семената на копривата са страхотна съставка за естествена тонизираща напитка.

За още интересни, зареждащи с енергия билки, прочети статията ни: Лесен и ефективен начин да се справим с пролетната умора.

Коментари

Още от Храни & Рецепти