Връзки
Начало

Какво да хапвам, когато съм на ресторант?

Когато се опитваш да намалиш теглото си, храненето навън може да се окаже истинско предизвикателство. За съжаление, много често дори и най-здравословно звучащите храни са пълни със сол, рафинирана захар и консерванти.

В кафенето

Когато отидеш на кафе, избягвай да си поръчваш напитки с прекалено много захари, изкуствени оцветители и консерванти. Често топлият шоколад и ароматните вариации на капучино, например, се приготвят от сухи смеси, към които се добавя гореща вода. Сметаната пък, освен че е висококалорична, преминава множество предварителни подготовки. Избери нещо по-простичко, като еспресо с мляко или чай.

Небрежен обяд

Повечето по-небрежни заведения за обяд изобилстват от предложения за салати, супи и сандвичи. Когато избираш салата, избягвай кремообразните дресинги тип майонезени, цезар или с топено сирене. Имай едно наум и за „диетичните“ дресинги. Те често съдържат много сол или захар, които да компенсират липсата на мазнини и вкус. Избери салата, която сама можеш да подправиш със зехтин и балсамов оцет.

Небрежна вечеря

Непринудените ресторанти обикновено предлагат богато меню с много различни възможности. Откриването на хранително и полезно ястие обаче може да бъде трудно. Доста често можем да прекалим с количеството, тъй като порциите са големи и висококалорични. Избирай възможно най-простичките храни. Печена риба, пиле или друго сухо месо са добър избор. Можеш да допълниш с гарнитура от свежа салата или гриловани зеленчуци.

Пиле

Стига да избягваш пърженото и винаги да избираш печеното пиле, ще ти бъде лесно да поддържаш адекватен прием на калории, мазнини и сол. Избери печени крехки филенца със свежи, печени или задушени зеленчуци. Отново избягвай тежки и мазни сметанови сосове или такива на базата на сирена.

Сандвич

Когато си избираш сандвич, мисли за всяка една съставка – хляб, протеин, зеленчуци и сосове. Избери пълнозърнест хляб, дижонска горчица и месо, което е преминало минимална обработка, като например печено пилешко или телешко филе. Шунките, саламите и луканките съдържат високо количество сол и консерванти. Добави много зеленчуци.

Бургери

Когато си поръчваш бургер, избери нещо простичко – хлебче, месо, маруля и домат. Избягвай мазните продукти тип бекон. Сосовете тип кетчуп, барбекю или медена горчица са пълни със захар. Замести ги с горчица. Помисли дали да не махнеш хлебчето и да помолиш за екстра маруля.

Коментирай:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Храни & Рецепти