Връзки
Начало

10 кардио упражнения, които горят повече калории от тичането

Всички знаем, че тичането е страхотно кардио упражнение, с което се стяга тялото, свалят се килограми и същевременно се укрепва най-важния мускул – сърцето. С един час тичане ще изгориш повече от 400 калории. И все пак не всички обичат да тичат. За щастие, има един куп други доста по-забавни (от наша гледна точка) спортни занимания, които вършат също толкова добра работа. Калорийният разход, който ще видиш в нашите кардио предложения по-долу, е изчислен за човек със средно тегло около 55 кг.

1. Каране на колело: Въртенето на педалите на велосипеда или велоаргометъра може да ти помогне да изгориш точно толкова калории, колкото и тичането. Ако увеличиш трудността и решиш да поемеш планинско предизвикателство, можеш да достигнеш и до разход на 500 калории за един час.

2. Джет: Според експертите карането на джет укрепва корсета, мускулите на краката и горната част на тялото, защото изисква балансиране и поддържане на изправена стойка на тялото. Ако се отдадеш на това водно забавление, можеш да изгориш почти 400 калории за един час.

3. Изкачване с товар: Ако живееш на върха на хълм, а хранителният магазин е в подножието му, можеш да изгориш около 400 калории за един час, ако не използваш колата, за да ходиш на пазар. Използвай раница за по-голямо удобство и я напълни с около 5 кг продукти.

4. Ролери: Кънките са забавен начин да гориш калории. За един час с ролерите в парка ще изгориш около 400 калории, колкото и ако просто тичаш.

5. Танци: Искаш да излезеш с приятели и да потанцуваш? Само за един час можеш да изгориш около 400 калории. Естествено, през седмицата можеш да се запишеш и на танци, вместо да въртиш кръгчета из парка.

6. Скално катерене: Забавен и вълнуващ начин да изгориш повече от 450 калории за един час по пътя към върха. Чудесното е, че слизането също помага – изгаряш около 280 калории за същото време.

7. Скачане на въже: Задължителна част от детските игри, скачането на въже всъщност е чудесна тренировка и за възрастните. Ако успееш да правиш по 100 подскока в минута (да, знаем, че е доста трудно) в продължение на един час, ще изгориш около 670 калории.

8. Гребане: На пръв поглед гребането изглежда лесна работа. Ако си пробвала този воден спорт обаче, си наясно, че това далеч не е така. Всъщност при една по-интензивна сесия от около час можеш да изгориш около 680 калории.

9. Бокс: До скоро боксът изглеждаше агресивен спорт, запазен за по-бойните дами и господа. Днес огромна част от фитнесите и спортните зали предлагат групови занимания по бокс за начинаещи и напреднали. Успехът на този спорт се дължи на факта, че на ринга можеш да изгориш около повече от 700 калории за един час. Естествено, можеш и да предпочетеш по-малко сплашващ вариант като кикбокса, при който разходът на енергия за същото време е около 580 калории.

10. Плуване: Ако решиш да заложиш на плуването, при средно към голямо натоварване можеш да изгориш 540 калории с плуване по гръб, 580 калории с бруст и невероятните 780 калории с бътерфлай.

И един бонус към нашия списък с кардио упражнения – качване по стълби. Слагаме бързото качване на стълби на последно място, тъй като на практика си е вид тичане. Положителното е, че като цяло натоварва много повече и съответно изгорените калории са много повече – общо 850 за един час.

А кои са твоите любими кардио упражнения?

Коментирай:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Йога & Спорт