Връзки
Начало

Можеш ли да отслабнеш с чай?

Интернет пространството е пълно с десетки, дори стотици рецепти за билкови отвари и други лекове срещу наднормено тегло. Народната медицина изобилства от предложения за сваляне на килограмите. Множество знахари и лечители предлагат „чудотворни“ решения на проблема със затлъстяването. Ние обаче ще се обърнем към науката, за да отговорим на въпроса може ли да се отслабне с чай и ще ти дадем и няколко ефективни насоки за по-красива и слаба фигура.

Гръмотрън (Ononis repens)
Въпреки че тази билка се използва от векове, първите научни изследвания на антиоксидантните ѝ свойства са публикувани едва през август 2015 г. Тя действа и като естествен диуретик, поради което се използва в режими за прочистване на организма и при проблеми с уринарния тракт.

Зелен чай (Camellia sinensis)
Зеленият чай е обявен за една от най-полезните напитки от множество лекари и диетолози по света. Той е изключително богат на катекини, вид антиоксиданти. Подобрява храносмилателните процеси и намалява холестерола в кръвта. За да е по-приятен на вкус и да има повече аромат, можеш да прибавиш и малко жасмин.

Зърнастец (Rhamnus)
Заседналият живот често води до проблеми с отделителната система и преди всичко чревния тракт. Зърнастецът има пречистващо, лаксативно действие и се препоръчва като естествено медикамент при издут стомах, запек, нередовно изхождане и пр.

Мехурчесто водорасло (Fucus vesiculosus)
Изключително популярен на запад продукт за отслабване са лепенките от мехурчесто водорасло. Освен за килограмите, благодарение на високото количество йод в него, това водорасло се използва като лекарство при проблеми с щитовидната жлеза. Приемът му не е препоръчителен за бременни жени и кърмачки.

Омайниче (Geum bulgaricum)
Омайничето е изключително богато на съдържание на танини, които имат противовъзпалително свойство. Тази билка се използва за лечение на проблеми на храносмилателната система, диария, колит и др.

Псилиум
(Plantago ovata)
Поради високото съдържание на разтворими фибри псилиумът се използва като съставка за различни разхлабващи медикаменти. Многобройни изследвания с това растение демонстрират ползата му при лечение на проблеми с холестерол, наднормено тегло, високо кръвно налягане и дори диабет.

Пу Ер (Camellia sinensis)
Чаят Пу Ер се получава след специална обработка и ферментация на растението чай. Поради тази причина има много ползи, сходни с тези на зеления чай. Пу Ер съдържа ловастатин, химическо съединение, което се използва в медикаментите против висок холестерол.

Роза (Rosa)
Чаят от роза се приготвя от свежи или сухи цветчета. Той подпомага освобождаването на организма от вредни токсини. Съдържа голямо количество витамини и антиоксиданти като витамин А, В3, С, D и Е. Той има и антивъзпалително действие и най-важното – ще ти помогне да намалиш излишните килограми.

Сладък корен (Glycyrrhiza glabra)
Чаят от сладък корен помага срещу киселините, успокоява тежестта в стомаха, премахва газове и действа благоприятно при запек, колики и гастрит. Освен за подобряване функцията на храносмилателния тракт, сладкият корен се използва също за успокояване на симптомите на менопаузата.

Хибискус (Hibiscus)
Хибискусът има лек диуретичен ефект, като чрез извеждането на излишните течности от организма той подпомага намаляването на кръвното налягане. Чаят от хибискус улеснява храносмилателния процес и засилва метаболизма, като в резултат допринася за постепенната загуба на тегло.

За да подсладиш чая си, също можеш да използваш билки – просто добави няколко листенца стевия в чайника.

Част от тези билки можеш да си набавиш от аптеките и био магазините, но винаги следвай препоръчителните дози. Един готов натурален продукт, който съчетава голяма част от тези билки е чаят Ulatea Slim, нашумял доста през последните месеци.

Ако искаш светкавичен и дълготраен ефект, е необходимо да направиш и някои промени в начина си на живот.
1. Прочисти организма си. Постарай се поне веднъж седмично да хапваш само плодове и зеленчуци.
2. Хидратирай се. Пий повече вода, чай (най-добре на гладно) и зеленчукови сокове.
3. Изхвърли вредните храни от диетата си – преработени храни, пържено, захар и т.н.
4. Движи се повече, спортувай, ходи пеша. Дори 10-15 мин. на ден са от значение.

Сподели с нас и твоите изпитани методи за отслабване!

Коментари

Още от Храни & Рецепти