Връзки
Начало

7 причини за това защо авокадото е супер храната за всяка жена

Ако искаш да добавиш малко плътност към салата си, без да прекаляваш с дресинга, авокадото е твоят избор. Приятно и ненатрапчиво на вкус, то е страхотно допълнение към различни свежи зеленчукови ястия, дипове и салати. Това далеч обаче не са всички достойни за уважение качества на авокадото.

Хранителни стойностина 100 г% РКП*
Енергийна стойност160 кал
Мазнини15 г23 %
    – наситени2,1 г10 %
    – полиненаситени1.8 г
    – мононенаситени10 г
Холестерол00 %
Натрий7 мг0 %
Калий485 мг13 %
Общо въглехидрати9 г3 %
    – влакнини7 г28 %
    – захари0,7 г
Протеини2 г4 %
Витамин A2 %Витамин C16 %
Калций1 %Желязо3 %
Витамин B-615 %Магнезий7 %

Защо авокадото е толкова полезна храна?

1. Добър срещу лош холестерол

Както можеш да видиш в таблицата горе, авокадото е страхотен източник на фибри (влакнини). То съдържа също фитостероли и полифеноли. Благодарение на тези съставки, редовната му консумация може да намали „лошия“ холестерол с до 22 %, като същевременно увеличи добрия с до 11 %.

2. Помощ при отслабване

Опитвайки мазната кремообразна текстура на авокадото, вероятно последното нещо, за което си мислиш, е отслабване.То обаче съдържа олеинова киселина, която създава усещане за ситост и ти помага да не преяждаш. Фибрите в него пък те карат да се чувстваш пълна по-дълго време.

3. Здраве за сърцето

Редовната консумация на авокадо може да предотврати развиването на сърдечни заболявания. То съдържа голямо количество есенциални мастни киселини, които предпазват от натрупване на холестерол и пречистват организма от вредните свободни радикали.

4. Бомба от полезни вещества за всяка жена

Авокадото съдържа голямо количество желязо и витамин В, които подпомагат функцията на червените кръвни телца. То е богат източник на витамини К, С, Е, фолиева киселина, калий и магнезий.

5. Храна за кожата и косата

Благодарение на кремообразната му текстура, лесно можеш да превърнеш авокадото в страхотен подхранващ крем срещу бръчки или маска за лице. Антиоксидантите, аминокиселините и есенциалните масла в него помагат при слънчеви изгаряния, при суха и увредена коса или кожа.

6. Подарък за очите и мозъка

Лутеинът е вид каротеноид, който се съдържа в големи количества в ретината на очите и който, за съжаление, не се синтезира от човешкия организъм. Поради тази причина е необходимо да си го набавяме чрез храната от богати на лутеин храни като авокадото например. Що се отнася до мозъка, доказано ефективните при намаляване на риска от Алцхаймер хранителни вещества – витамин Е и омега 3 мастни киселини, изобилстват в авокадото.

7. Противовъзпалителен агент

Освен за усещането за ситост, олеиновата киселина помага ограничаването на възпаления и по-специално облекчава болката и отоците. Изследвания демонстрират, че някои от хранителните вещества в авокадото (фитостероли, антиоксиданти, омега 3 мастни киселини и полихидроксилирани мастни алкохоли) са свързани с намаляване на риска от развитие на остеоартрит и ревматоиден артрит, тъй като предпазват съединителната тъкан от възпаление.

Ако в крайна сметка всичко дотук не те е убедило, просто си направи/поръчай малко гуакамоле и помисли пак!

Коментирай:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Храни & Рецепти