Връзки
Начало

5 начина да се откажеш от захарта (изпробвани)

Вече сигурно си чула, че захарта е новият враг номер едно за твоето здраве. Оказва се, че е далеч по-вредна за талията ти от мазнината например. Освен това за съжаление е и адски пристрастяваща. Последното не е нужно да ти го казваме. Сама знаеш как след хранене ти се иска да си хапнеш нещо сладичко и как шоколада някак си никога не ти достатъчен.

Защо ни се яде сладко?

Това е първият вкус, който започват да усещат бебетата.

Захарта е вид въглехидрат, а въглехидратите стимулират освобождаването на серотонин в мозъка, който ни кара да се чувстваме добре.

Сладкото освобождава и ендорфин, който ни успокоява.

Сладките неща са вкусни, което само по себе си е награда. Колкото повече хапваме от тях, толкова повече ни се ядат. Съвсем спокойно можем да го сравним с надрусване.

Ако не си особен фен на сладкото и хапваш само от време на време по някой бонбон, когато някой те почерпи или малко торта по празници, значи си късметлийка. Проблемът е при хората, които прекаляват със захарта. А тя се съдържа в почти всички преработени храни, които ядем ежедневно.

Всъщност съвременният човек поглъща много повече захар от препоръчителните дневни дози. Въпреки, че знаем колко вредна е тя, все пак не успяваме да се спрем. Тогава какво да направим?

Как да спра захарта?

Прекъсни навика
Най-бързия начин да се откажеш от сладкото е просто да спреш да ядеш сладко. Както при повечето зависимости първите няколко дни са най-трудни. Когато не издържаш, просто вземи сладък плод.

Разходи се
Когато желанието за сладко започне да напира в теб, просто се раздвижи. Стани и направи обиколка на блока/офиса, подскочи няколко пъти, направи 10 клякания. Просто направи нещо. Така не само ще спреш да мислиш за сладко, но и ще се освежиш.

Измий си зъбите
Странно, но измиването на зъбите работи добре и при спиране на цигарите. Свежия ментов вкус на мента от пастата ти за зъби ще измести желанието на хапнеш тортичка. А и кой яде след като си е измил зъбите? Нещата обикновено се правят наобратно.

Заложи на качеството, а не на количеството
Когато все пак решиш да хапнеш нещо сладко, го превърни в събитие. Изяж нещо наистина вкусно и изкушаващо. Някоя странна ръчно направена торта с тонове шоколад, карамел и ядки. Не си заслужава да прекъсваш диетата си заради обикновен шоколад или друг скучен десерт.

Храни се редовно
Храни се често и по малко. Колкото повече време оставяш между храненията си, толкова по-голям е шансът да заситиш глада си с нещо сладко или мазно.

Коментирай:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Йога & Спорт