Връзки
Начало

Плодовите сокове са вредни: заложи на чай!

Плодовите сокове са вкусни, пълни с витамини, минерали, антиоксиданти и… захар. Ако са прясно изцедени, ги възприемаме като нещо натурално и много полезно. Фрешовете са любимо допълнение към диетите на много дами. Това, което малко хора осъзнават обаче, е, че те всъщност са доста калорични, а същевременно имат ниско съдържание на фибри. Резултатът – чувстваме се гладни почти мигновено.

Защо плодовите сокове са вредни?

Противно на очакванията, да изпиеш една чаша сок е значително по-малко полезно (дори може да се каже, че е вредно) от това да изядеш един плод. Когато ядем плодове, ние раздробяваме храната на дребни парченца и гълтаме. В това състояние захарта в плода е свързана с фибрите в него и когато попадне в стомаха, тя се отделя много по-бавно, което ни помага да се чувстваме сити по-дълго време. Така захарта преминава към черния дроб на много по-малки „порции“, което позволява по-лесното й усвояване.

Когато пием плодов сок, поемаме захарта от няколко плода наведнъж. Тя не е свързана към фибри и бързо се препраща към черния дроб. Когато черният дроб се претовари, се образува омазняване на този орган, което пречи на нормалното му функциониране. Оттам започват да произтичат сериозни здравословни проблеми като инсулинова резистентност, повишени триглицериди и холестерол и други.

Колко захар съдържат плодовите сокове?

Ако става въпрос за сладки напитки с високо съдържание на захар, асоциацията на повечето хора би била кола или нещо подобно. Любопитното е, че една чаша сок съдържа същото или по-високо съдържание на захар от една Кока Кола.

За да сме по-точни, една Кока Кола съдържа 93 кал и 26 г захар. Какво е положението при някои от най-популярните прясно изцедени плодови сокове?
Портокалов сок: 112 кал и 21 г захар
Ябълков сок: 106 кал и 20 г захар
Сок от ананас: 104 кал и 26 г захар
Сок от грейпфрут: 96 кал и 19 г захар

Каква е алтернативата?

Ако си жадна, най-доброто нещо, което можеш да изпиеш е чаша вода. За повече витамини и свежест можеш да й добавиш парченце лимон. Ако търсиш вкусна, полезна и питателна напитка, нашето предложение от Евита със сигурност са чайовете.

Да разгледаме отново примерите горе. Портокалът и грейпфрутът са популярни с високото си съдържание на витамин С. Е, шипката съдържа 50% повече витамин С от портокала, както и огромно количество витамин А. Друга богата на витамин С билка е мащерката, която също съдържа и много желязо. Всъщност страхотното при чайовете е, че сами по себе си не съдържат захар, но в същото време са богати на витамини и минерали.

По отношение на ябълковия сок не открихме нищо друго, освен че една чаша от него съдържа повече захар от препоръчителната доза, определена от Световната здравна организация.

С две думи – забрави плодовите сокове, но хапвай плодове. Ако си жадна, заложи на класиката – вода или чай.

Коментирай:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Храни & Рецепти