Връзки
Начало

Фитнес в обедната почивка: новата мода на работното място

Преди да си си казала „кой ти има време за каквото и да е било през обедната почивка“, си помисли колко непродуктивна можеш да бъдеш, когато си изморена и колко полезен и хранителен може да бъде обядът ти пред монитора. В случай, че все още не си разбрала, пълноценната обедна почивка значително повишава работоспособността и води до много по-добро представяне.

В по-голямата част от фирмите в България обедната почивка е около час. Това е предостатъчно време да хапнеш и след това да релаксираш малко. Можеш да използваш този час и за да свършиш някоя и друга поизостанала задача като да занесеш дрехите на химическо чистене, да платиш някоя и друга сметка и т.н. Вършенето на лични задачи обаче не означава почивка. Това не те отпуска, нито те зарежда.

Всъщност едно добро раздвижване значително повишава способността ти за концентрация, изчиства съзнанието ти и ти позволява да мислиш по-трезво. Но това не е всичко. Тренировката тонизира, което означава, че през втората половина на деня ще имаш много повече енергия, отколкото през първата. Ще подобриш настроението си, което ще се отрази на цялата работна атмосфера. В крайна сметка никой не обича сърдити и навъсени хора!

Ако в сградата, в която работиш има фитнес или спортна зала, то ти си истинска щастливка. В случай, че няма, не се притеснявай. Ето 5 съвета, които ще ти помогнат да се „събереш“ в 60-те минути на обедната си почивка.

1. 30 минути са напълно достатъчно (максимум 30 минути за трениране)

Ако разгледаш в интернет, ще откриеш десетки предложения за 30-минутни тренировки. Истината е, че дори 7 минути са достатъчни да вкараш малко сила в тялото си. Високоинтензивните интервални тренировки като цяло са кратки и много ефективни.

2. Проучи района на офиса ти за спортни съоръжения (общо 10 минути за път)

Шансът в разстояние от 5 минути да има фитнес или друг вид спортно занимание е огромен. Може да е зала за крос фит, кик бокс или нещо друго. Въпросът е, че със сигурност разполага с душ. Възможно е да е просто плувен басейн. Ако няма нищо такова, просто излез да потичаш.

3. Освежаване след тренировка (общо 10 минути за душ и приготвяне)

Ако се постараеш повреме на тренировката си, то със сигурност в края й вече ще си плувнала в пот. Внимателно прибери косата си, за да не я намокриш и си вземи бърз освежаващ душ. Ако поради липса на зала, си решила да потичаш, потърси къде в офиса ти има душ. Често се оказва, че има такъв, просто никой не го ползва.

4. Вземи със себе си всичко необходимо

Приготви си сак или раница с всичко необходимо за тренировка: маратонки, клин, тениска, чорапи, бельо, джапанки, кърпа, сапун, дезодорант. Разбира се вземи си и малко грим, за да пооправиш щетите след спорт. Ако имаш по-дълга коса, не забравяй да опаковаш и ластик.

5. И все пак обедната почивка е време за обяд (10 минути за хапване)

За да не губиш време по опашки за храна, каквото няма да имаш, ако решиш да тренираш, подготви обяда си у дома. Вземи нещо леко и лесно за консумация, което да хапнеш около час преди тренировката – сурови ядки, банан, мюсли с кисело мляко и т. н. Когато се върнеш на бюрото си, все още ще имаш 10 минути, за да хапнеш здравословния си обяд.

Е, както видя всичко е въпрос на управление на времето. Така че стягай сака, защото утре на обяд си на тренировка.

Коментирай:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Още от Йога & Спорт